V Outlooku 2007/2010 může nastat situace, kdy po kliknutí na odeslání emailu se zpráva vrátí jako nedoručitelná od odesílatele Správce systému.
Tato zpráva se vrátí okamžitě, bez toho aniž by Outlook vůbec kontaktovat server odchozí pošty, nebo Exchange. Diagnostická zpráva obsahuje následující text:
Zpráva nedošla některým zamýšleným příjemcům.
Předmět: Test
Odesláno: 24.7.2012 10:01
Tito příjemci nebyli zastiženi:
‚test@prasek.net‘ dne 24.7.2012 10:01
K odeslání tomuto adresátovi nelze použít žádný e-mailový účet, který máte k dispozici.
Tato chyba nejčastěji vznikne, když klikneme v Outlooku přímo na odkaz s emailovou adresou. Chybou aplikace se otevře vytvoření nové zprávy, ovšem s chybným protokolem.
Existují dvě metody, jak email přesto odeslat.
Metoda první: Úprava protokolu
Najeďte myší na emailovou adresu a vyberte Vlastnosti aplikace Outlook
V nově otevřeném okně klikněte na tlačítko Internetový typ a potvrďte tlačítkem OK.
V tuto chvíli se již email korektně dokáže odeslat.
Metoda druhá: Smažte adresu
Největší problém spočívá v tom, že jednou chybně odeslaný mail zůstane v automatickém dokončování (našeptávači). V tu chvíli, i když chcete napsat adresu znovu, se použije poškozený formát.
Nejjednodušší metoda? Adresu z našeptávače prostě smažte a napište ji znovu ručně.
Víš, nejčastěji jsou příčinou apostrofy v adrese – a outlook tvrdošíjně kopíruje do pole „komu“ adresu i s apostrofy, i když s nimi neumí správně zacházet…
Letitý problém outlooku.