Alespoň o tom píše Lupa i iDnes. Něco mi to ale připomíná. A historie se zatraceně opakuje. V dubnu 1996 vydalo Ministerstvo průmyslu a obchodu USA zprávu říkající, že používání internetu se každých 100 dní zdvojnásobuje. A hlavně zpráva odhadovala, že v roce 2002 se bude v internetovém byznisu točit 300 miliard dolarů ročně.
Díky této zprávě přislo masivní investování do internetového průmyslu. Odhaduje se, že každý rok se proinvestovali 2 miliardy dolarů. V projektech "zlaté internetové horečky" nešlo o to vydělat (obchodní model byl velice často nepromyšlný), ale získat co největší podíl na trhu a přilákat mohutné investice. Do .com bubble patří spousta projaktů, jako Yahoo!, AOL Time Warner, eBay a mnohé další. V čechách jsou příkladem obrovské investice do totálně neúspěšných portálů redbox a quick.
V roce 2000 analytikové varovali, že akcie jsou nadhodnocené. Investoři však investovali dál. V únoru 2001 došlo k "prasknutí". Například akcie Yahoo! kleskli z 200 dolarů na 12, spousta projektů zkončilo.
Historie se ale opakuje. Stačí sledovat dení poslední doby. eBay za 2,6 milardy dolarů koupil Skype, Google investoval 1,65 milardy dolarů do nákupu Youtube (které nikdy nevidělalo ani dolar), investice do projektu SecondLife, pokus o nákup Yahoo Microsoftem za 31 USD/akcie a nebo koupi atlasu, centra za (hovoří se) 400 milionů , resp. 1,4 miliardy korun; či snad investice CME do portálu tn.cz.
Tohle prostě nemůže dopadnout dobře.