Ačkoliv Windows Live jsou naprosto úžasné, Microsoftu se stále nedaří přiblížit se důvodu, pro který tato služba vznikla. Otevřeně si přiznejme, že důvodem byla (a stále je) absolutní nadvláda Google nad celosvětovým internetem. A protože trh s internetovou reklamou (oproti všem očekáváním) zatraceně roste, Microsoft se rozhodl "urvat" podíl právě pomocí služby Live.com.
Celé to však komplikuje jedna věc. Již stávající brand MSN. Pro mnoho uživatelů je právě portál MSN opravdovým "lovemark", navíc *.msn.com je nejnavštěvovanější doména světa. A tak v Microsoftu přišli s nejhorším možným řešením. Obě služby propojily tak, že některé části jsou MSN, některé Windows Live. Obyčejný uživatel z toho musí být těžce zmatený.
Čísla však hovoří jasně. Google roste. Ostatní ztrácejí. Včetně internetových projektů Microsoftu v podobě MSN/Live.
Jeden z posledních kroků je úprava Windows Live Search. Prvním krokem bylo upravení hlavičky personalizované stránky na Windows Live Personalized Experience. Navíc personalizovaný web se prý bude stěhovat na adresu my.live.com.
Vzhled vyhledávače (search.live.com) byl také zásadně pozměněn. Nyní je však zpět v původní verzi.
V tuto chvíli nejsem schopný říct, jak bude vypadat finální podoba. A obávám se, zda to vůbec ví stratégové stojící za Windows Live. Každopádně opět se vrací dublování služeb a roztříštěnost. A to službě (i přes korporátní sílu) rozhodně neprospívá.