Několika studentům z odborného učiliště (obchodník) pomáhám s tvorbou jejich seminární práce ve výborném nástroji MS Access. Uznávám, že zadání jsou poměrně triviální (až na vyjímky), ale na druhou stranu mám již jistou zkušenost s databázemi, včetně maturity z Accessu. Nechápu, proč pedagog trápí hlavičky mladých slečen právě tímto nástrojem. Jsem si zcela jistý, že holky nikdy žádnou firemní databázi tvořit nebudou. Možná, že by mohli nějaké hotové řešení přizpůsobit, ale vzhledem ke komplexnosti a složitosti takových aplikací i tuto možnost vylučuji. Učit Access na určitých typech škol považuji za blbost.
Místo toho jsou ale přehlíženy IT znalosti pro život potřebnější. Proč místo databází učitel neučí jak správně používat email (studenti evidentně neumí, alepoň dle zaslaných zadání)? Proč je nenaučí hledat na internetu, když google je pro ně neznámou? Proč neumí vytvářet tabulky a grafy v Excelu, psát úhledné (logicky uspořádané a typograficky správné) dokumenty, provádět hromadnou korespondenci, vytvářet efektivní PowerPointové prezentace?
České školství je špatné a silně zkostnatělé. A bude hůř.
Tak tohle je slovo do pranice 😉
Dobrý den, musím jen souhlasit. Zrovna dnes budu tuto situaci řešit přímo na škole. Děkuji za Váš názor.